Ana içeriğe atla

Kudüs #2 - Kutsal Kabir Kilisesi

Kutsal Kabir Kilisesi (The Church of the Holy Sepulchre), Hristiyanlık alemi için en önemli kiliselerden birisi belki de en önemlisi. Çünkü Hz. İsa' nın buraya gömüldüğü düşünülüyor. Hatta, Hz. İsa' nın burada yeniden dirileceğine inandıklarından bir diğer adı da "Yeniden Diriliş Kilisesi". Tarih profesörlüğü buraya kadar :) Daha detaylı bilgiler şurada. Ben sadece resimleri sizinle paylaşacağım.

Restorasyon çalışmaları durumu biraz gölgeliyor....

Kilisenin içi gerçekten çok heybetli. Çok beğenmiştim. İşlemeler ve mimarisi çok güzeldi. Maalesef biraz karanlık bir çekim olmuş :)

Bu sütünlar kocaman aslında. Keşke yanında birisi varken çekseymişim :)
   
Bu taş, inanılışa göre, Hz. İsa' nın çarmıhtan kurtarılıp yatırıldığı taş. Dünyanın çeşitli yerlerinden gelen insanlar, bu taşın kutsallığına inanıyor. Şallarını, kıyafetlerini taşa sürüyorlar.

Hz. İsa' nın, çarmıhtan kurtarılmasının resmedildiği bir duvar #1...


Hz. İsa' nın, çarmıhtan kurtarılmasının resmedildiği bir duvar #2...

Tabi ki kilise Meryem Ana ' sız olmaz...

Hz. İsa' nın kilisedeki en belirgin resmi. Koca bir duvarı kaplıyor.

Kudüste öğrendiğim bir gerçek. Aslında görünen tüm binalar, asıl toprakların üzerine zamanla inşaa edilmiş. Sonuçta çok yıllar öncesinden bahsediyoruz. Bu mağara, Kutsal Kabir Kilisesi' nin içinde. O devrin toprakları, taşları ve yapılarından birisi. Sonraları bu topraklar üzerine Kutsal Kabir Kilisesi inşaa edilmiş. Aynı durum ilerde resimlerini sizinle paylaşacağım El Aksa, için de geçerli. Orada da eski caminin üzerine yenisi inşaa edilmiş. Ancak eski toprak ve yapılara zarar verilmemiş.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sünger Bob ve Patrick... :)

Bir taş boyama daha tamamlandı. Hem zaman güzel geçti hem de minik bir kalp mutlu edildi (yani umarım...). :)))

Telgrafın Tellerine Kuşlar mı Konar ?

Üçüncü etamin işimi de bitirdim. Aslında örnek aldığım fotoğrafta bu kuşlar 4 tane idi ve kalp şeklinde kuyrukları vardı. Ancak hem benim kasnağıma sığmadığı, hem de fazla kalabalık durduğu için ben biraz değiştirdim. Ha bir de göbekleri beyazdı, ben kendi renklerinin açık tonlarını tercih ettim. Bu hali bence daha güzel oldu. Son bir adım kaldı. O da çerçeveletmek. Noel Babayı da henüz çerçeveletmedim. Çerçeveciyi ihya edeceğim bu gidişle. Puzzle, etamin derken bir sürü şeyi biriktirdim çerçeveletmek üzere.  Şimdiki projem bir doğum günü hediyesi :) Hadi bakalım. Bir işe başlamak, o işin yarısıdır derler...  Güm güm...   Göbekleri de doldurduk mu, tamamdır...  Favorim...

Sid' in İntikamı...

Nasıl ki Star Wars serisinin en dramatik ama en sevdiğim bölümü "Revenge of the Sith" ise, şimdiye kadar yaptığım en zor kanaviçe de bu oldu ( Cümleyi toparlayana bir yastık hediye edeceğim :)) ) . Kısaca anlatmak istiyorum hikayesini.... Her şey arkadaşıma doğum günü hediyesi projemle başladı. Ona bir şeyler işlemek istiyordum ama sevdiği bir şey olsun diye düşündüğümden ağzını aramaya başladım. Bir muhabbetin ortasında,  Ice Age' deki Sid' i çok sevdiğini öğrendim. Tamamdır dedim, Sid' i işleyeceğim. Oturdum bilgisayar başına Sid şablonu arıyorum. Kesin vardır diye de anlamsız bir özgüvenim var. Ama yok, yani istediğim gibi yok. Ya küçük ya da aradığım gibi değil.  Tabii ben ümitsizliğe kapıldım ve başka bir şey yapayım bari girişimlerine başladım ama aklım kaldı Sid'de. İçimdeki "yapabilseydim çok güzel olacaktı" sesleri baskın çıktı ve şablonunu kendim çıkarmaya karar verdim   Önce bir Sid fotoğrafı buldum. Sonra onu